Vertaisarvioidut tieteelliset julkaisut
Chapter. Sinquefield-Kangas, R. & Myllyntaus, O. (2019). Herbert Read and the Fourth Industrial Revolution: A Visual Arts Curriculum Framework? InSEA eBook Learning through Art: Lessons for the 21st Century? DOI 10.24981/978-LTA2018-12
Comment. Farnham et al. Early career researchers want Open Science. Genome Biology (2017) 18:221.
DOI 10.1186/s13059-017-1351-7
A1 Myllyntaus, O. & Karttunen, S. & Ruokonen, I. & Ruismäki , R. (2017). Julkinen taide osana opiskeluympäristöä: lukiolaisten kokemuksia. Nuorisotutkimus 35, 1-2, 55–78. Taide kaikkien oikeutena. Helsinki: Nuorisotutkimusseura ry. http://hdl.handle.net/10138/314234
A1 Myllyntaus, O. (2013). Acquisition and Placement of Public Art in Helsinki Elementary Schools. The European Journal of Social & Behavioural Sciences EJSBS, Volume VII, Design in Mind, 1252–1255.
A1 Myllyntaus, O. (2012). Visual Arts Education Reasoning the Acquisition and Placement of Public Sculptures – Case of the Public Sculptures of the Jyväskylä City Art Collection in 1977-2007. Procedia – Social and Behavioral Sciences – The 5th International Conference of Intercultural Arts Education 2012. Volume 45, Design Learning, University of Helsinki, Finland, 605–614. DOI 10.1016/j.sbspro.2012.06.598
G1 MA thesis in Art Education. Myllyntaus, O. (2009). OUR ART. The reasoning for the acquisition and placing of the public sculptures of the Jyväskylä City Art Collection in 1977-2007. University of Jyväskylä, Department of Art and Culture Studies. http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-200905251627
Muut julkaisut
Myllyntaus, O. (2019). Tulkintoja prosentista. Cuporen blogi, 20.6.2019.
Myllyntaus, O. (2019). Kaksi myyttiä taiteen arvosta kaupungissa. Cuporen blogi, 29.4.2019.
Myllyntaus, O. (2019). Silmät kiinni betoniviidakossa. Coporen blogi, 25.2.2019.
Myllyntaus, O. (2018). Taide pitkä, käsitykset vanhat – mikä tekee taiteesta meille niin tärkeää? Cuporen blogi, 29.10.2018.
Myllyntaus, O. (2018). Taide käyttöön – kuinka tuoda taide kiinteäksi osaksi kaupunkirakentamista. LinkedIn, 31.8.2018.
Myllyntaus, O. (2018). Why to Use Public Art in Teaching? Four Reasons. LinkedIn, 31.3.2018.
Myllyntaus, O. (2018). Julkisen taiteen potentiaali yliopistokampuksella. LinkedIn, 15.1.2018.
Myllyntaus, O. (2017). Seinien lailla myös julkinen taide on pedagogiikkaa kouluissa. LinkedIn, 24.10.2017.
Myllyntaus, O. (2015). The Teachings of Rapid Urbanisation: No City or School without New Technologies. Article for the research project Education for a Changing World by the Finnish Innovation Fund Sitra.
Myllyntaus, O. (2015). Nuoret onnistumisesta vapaalla alueella: Nykytaidetriennaali Eksperimenta! 2014 Tallinnassa. Stylus: Taidekasvatuslehti. 2015, 1, 30–31.
Myllyntaus, O. (2014). Taidenavigaattori 2 – kaupunkitaidetta oppilaslähtöisesti. Stylus: Taidekasvatuslehti. 2014, 1, 32–33.
Urpo-Koskinen, M., Korpijaakko, K. & Myllyntaus, O. (2014). Kaupunkitaidetta. Yhdessä. Urban konst. Tillsammans. Urban Art – Together. Taidenavigaattori 2 – Nykytaidekasvatuksen kehittämishankkeen julkaisu.